چمن مصنوعی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چمن مصنوعی بین سنگ

 

بذر گیاهان مختلف از جمله چمن پس از قرارگیری درون شیار و فواصل بین سنگ، با دریافت آب، مواد غذایی و نور کافی، شروع به رشد نموده و پوششی سبز را پدید می آورد.

ولی نگهداری چمن طبیعی به شکل سبز و سالم در چنین فضایی، بسیار دشوار و هزینه بر است.

پوشش سبز چمن با متریال سخت احاطه شده و افراد پیاده و خودروها نیز به طور پیوسته از روی آن رفت و آمد می کنند. این مساله باعث آسیب های جدی و از بین رفتن چمن مصنوعی بین سرامیک خواهد شد.

عوامل اقلیمی نا مساعدی مانند آفتاب شدید، گرما و سرمای بیش از حد هوا، بارش بیش از حد کم یا زیاد از دلایل دیگریست که صدمات جبران ناپذیری به چمن وارد می کند.

در صورت فراهم نشدن شرایط ایده آل، چمن طبیعی با گذشت زمان، زرد و خشک می شود.

چمن مصنوعی بین سنگ به ما کمک می کند تا با صرف زمان و هزینه کمتر، محوطه ای بسیار زیبا و دلنشین داشته باشیم و همیشه از شادابی آن لذت ببریم.

چمن مصنوعی هیچ نیازی به اقدامات مراقبتی از قبیل آبیاری، کود دهی، تامین نور، چمن زنی و... نداشته و در همه فصول سال، سبز و زبا و شاداب است.

چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

چمن مصنوعی بین سنگ ورقه کوهی
 

همچنین به دلیل عدم وجود ریشه و رشد و نمو، کف محوطه و مصالح را دچار آسیب و تخریب نخواهد کرد.

پهنای شیار (بند) موجود در سطح زمین کاملا بر اساس سلیقه کارفرما بوده و عمق آن نیز باید با توجه به ارتفاع الیاف چمن مصنوعی پیش بینی شود.

ولی معمولا پهنای شیار در حدود 4 تا 10 سانتی متر و عمق آن باید بین 1 تا 3 سانتی متر باشد.

در چنین شرایطی، انواع مدل ها با ارتفاع الیاف 15 تا 40 میلی متر، برای استفاده به عنوان چمن مصنوعی بین سنگ ایده آل خواهد بود.

 

 

چمن مصنوعی بین موزاییک

 


نیاز به صرف زمان، دقت و حوصله فراوان و از سوی دیگر مصرف چسب پلی اورتان دو جزئی به مقدار بسیار، از دلایل این هزینه بالا محسوب می شود.

شیارهای موجود در کف، فضایی مناسب برای انباشت خاک و آلودگی ها را پدید می آورد.

برای نظافت چمن مصنوعی بین موزاییک می توان از تجهیزات متنوعی همچون جارو برقی، دمنده باد، فشار شلنگ آب، مواد شوینده و جاروهای پُرز بلند حیاطی استفاده نمود.

 

ویژگی های مناسب برای چمن مصنوعی بین موزاییک:

  • ارتفاع الیاف متناسب با سلیقه و نحوه استفاده
  • تراکم بافت متناسب با میزان آلودگی محیط و نظافت چمن مصنوعی
  • شکل سطح مقطع الیاف ترجیحاً از نوع تخت و ساده باشد به منظور جلوگیری از باقی ماندن آب در سطح رشته ها و رسوب املاح و آلاینده های فیزیکی
     

شما هم می توانید با اشتراک گذاری تجربه خود از چمن مصنوعی بین موزاییک و نصب آن در فضای خانه یا محل کار، ایده ها و نظرات خلاقانه خود را مطرح نمایید.

 

جهت مطالعه بیشتر به وبسایت ماناچمن مراجعه فرمایید

https://www.manachaman.com/fa/news/74/%DA%86%D9%85%D9%86-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%DB%8C%DB%8C%DA%A9

  • چمن مصنوعی
  • ۰
  • ۰

چمن مصنوعی مدرسه

چمن مصنوعی مدارس

همانطور که می دانید هر نوع چمنی برای هر کاربریی مناسب نیست.به عبارت دیگر هر کدام از مدل های مختلف چمن مصنوعی برای کاربری خاصی تولید شده اند. به عنوان مثال چمن مصنوعی استفاده شده در حیاط خانه در مقایسه با چمن مصنوعی استفاده شده در پارک ها که محل عبور و مرور بیشتری است، بسیار متفاوت می باشد.البته لازم به ذکر است که برخی از چمن ها چند منظوره می باشند و می توان از آنها برای کاربری های مختلفی استفاده نمود. در این مقاله به صورت اختصاصی به چمن مصنوعی مناسب برای مدارس، مهد کودک ها و محل های بازی می پردازیم.

 

چمن مصنوعی مهدکودک

استفاده از چمن مصنوعی در به عنوان چمن مصنوعی مهدکودک در مقایسه با سایر کفپوش ها دارای مزایای بی شماری می باشد. سبز بودن در تمام طول سال، طول عمر بالا، ایجاد فضای گرمتر و شاداب تر با توجه به سبز بودن و جلوه طبیعی داشتن، جلوگیری از صدمات جدی به هنگام زمین خوردن دانش آموزان، امکان بازی کردن  فوتبال برای دختران بر روی زمین فوتبال چمن مصنوعی در مدارس، عدم نیاز به نگهداری، آبیاری و کود دهی و... از دلایل انتخاب چمن مصنوعی به عنوان کفپوش برای مدارس، مهد کودک ها و محل های بازی کودکان می باشند. اما انتخاب چمن مصنوعی مقاوم که در این محل ها با شرایط خاص خود که کودکان و دانش آموزان بسیاری در آن تردد می کنند را داشته باشد و در ضمن به هنگام زمین خوردن کودکان باعث ایجاد زخم و یا خراشیدگی در سطح پوست آنان نگردد و همچنین فاقد فلزات سنگین باشد و برای سلامتی آنها مضر نباشد از اهمیت بسزایی برخوردار است که در این مقاله به آنها می پردازیم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چمن مصنوعی مدارس به وبسایت ماناچمن مراجعه فرمایی.

 

https://www.manachaman.com/fa/news/39/%da%86%d9%85%d9%86-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%b1%d8%b3%d9%87

  • چمن مصنوعی
  • ۰
  • ۰

چمن مصنوعی روف گاردن

 

بسیاری از صاحبان چمن مصنوعی روف گاردن را بهترین تفریحگاه خود می دانند. گذراندن وقت در کنار گیاهان سبز و استراحت زیر سایه بان، بسیار لذت بخش است.

همچنین بسیاری از پدر و مادرها، محیط کوچه و خیابان را برای بازی فرزندانشان مناسب نمی بینند.

آنها حق دارند؛ زیرا بازی و تفریح بچه ها در کوچه و خیابان های شلوغ و نا امن در کنار عبور خودرو ها و افراد ناشناس، اصلاً به صلاح نیست.

در چنین وضعیتی، آماده سازی پشت بام منزل به عنوان یک محیط زیبا و دلنشین برای تفریح و استراحت بزرگترها و بچه ها، راهکاریست هوشمندانه.


فنس چوبی روف گاردن

حصار چوبی در اطراف پشت بام

 

چمن مصنوعی پشت بام

چمن مصنوعی پشت بام یا همان روف گاردن در انواع مختلفی است که برای آشنایی بیشتر با آن ها میتوانید به سایت مانا چمن مراجعه فرمایید.


شما می توانید به منظور افزایش ایمنی، دیواره های پیرامونیِ پشت بام را با انواع حفاظ مانند صفحات فلزی یا پلیمری، نرده، سیم توری، فنس چمنی، حفاظ شاخ گوزنی و... بپوشانید.

در صورت نگهداری از گیاهان رَوَنده همچون پیچک بر روی پشت بام نیز، شاخ و برگ آنها بر روی دیوار و حفاظ رشد کرده و پوششی سبز و چشم نواز را پدید می آورد.

برای کف بام شما هم ایده خوبی داریم؛ نصب چمن مصنوعی.

یک باغچه زمانی زیباتر می شود که با فرش سبزی از چمن پوشیده شده باشد. همان طور که می دانید، کاشت و نگهداری از چمن طبیعی بر روی پشت بام، کاری بسیار دشوار و هزینه بر است.

 

نصب چمن مصنوعی روف گاردن

نصب چمن مصنوعی روف گاردن مجتمع تجاری

 

قیمت چمن مصنوعی در مقایسه با بسیاری از محصولات دکوراتیو ساختمانی، کمتر است و می توان با تخصیص بودجه ای محدود، اقدام به خرید چمن مصنوعی نمود.

نگهداری چمن مصنوعی نیز آسان است و دردسرهای مراقبت از گیاهان زنده و طبیعی را ندارد. با رعایت چند نکته ساده، برای سال های طولانی می توانید از چمن مصنوعی روف گاردن لذت ببرید.

چمن مصنوعی تزئینی شباهت فراوانی به چمن طبیعی داشته و شما حس می کنید که در یک دشت سبز زیبا به سر می برید.

پشت بام دائماً در معرض عوامل اقلیمی همچون نور خورشید، بارش برف و باران، تماس با آلودگی هوا، گرد و غبار، خاک، ریزگرد و... قرار دارد.

برای نگهداری چمن مصنوعی در چنین شرایطی، باید آن را به صورت منظم نظافت کنید. چمن مصنوعی پشت بام را می توان با جاروبرقی تمیز کرد و تمامی خاک و ذرات جامد لا به لای آن را پاک نمود.

نحوه شستن چمن مصنوعی نیز این گونه است که، با فشار شلنگ آب و شامپو فرش، کثیفی ها را پاک می کنیم. آب باران هم باید به کفشور و ناودان هدایت شود تا موجب رسوب گِل روی چمن مصنوعی نشود.

 

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت ماناچمن مراجعه فرمایید.

https://www.manachaman.com/fa/news/71/%da%86%d9%85%d9%86-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%d8%b1%d9%88%d9%81-%da%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d9%86

  • چمن مصنوعی